13 september 2012

Tillbaka

I helgen passade jag på att leta upp en ovanligt envis förkylning. Men efter tre dagar inomhus är jag äntligen på väg till jobbet igen. Och vilken underbar morgon att bli frisk på! Solen skiner, himlen är...delvis blå och jag har en lunchdate med finaste Emilia.

Helgen var förkyld men bra. Jag målade fönster.



Försökte mig på någon sorts inbrott i Daniels bil, beordrat inbrott. Sen åt vi kräftor.



I söndags målade jag lite mer fönster, upptäckte att en knopp på magnolian fått spunk och slagit ut 3 månader efter alla andra. Vi hjälptes åt att tukt lite buskar och samla ihop fallfrukt till älgarna innan Peter skaffade mer duvbröst till frysen och jag sågade ner några små träd.

Undrar när första frosten kommer, jag är nyfiken på hur vårt hus ser ut i höstskrud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar