21 september 2012

Bakdag

Idag har Peter fredagsfikat på sitt jobb, han föreslog att vi skulle göra en smulpaj med äpplen eller plommon från trädgården, jag tyckte att vi kunde göra lite mer än så och började leta i mina kokböcker. Hemma hos Jamie Oliver kom med det vinnande receptet.



Innan Peter kom hem från jobbet upptäckte jag att mini matberedaren till stavmixern vägrade snurra om det fanns mer än 2 mandlar i skålen. Det blev att köra 600g mandel med stavmixern. Redan här borde jag ha förstått att detta skulle bli en utdragen historia.
Det var roligt att baka tillsammans med Peter men som han själv sa, de första 20 minuterna var roligare än de sista 5 timmarna.



Mixa, vispa, blanda, kavla, kärna ur, hacka, koka, kyl, frys, bred ut, förgrädda, kleta, baka...x3.

När de sista två pajerna bakades så somnade jag i Peters knä framför ett avsnitt Snobbar som jobbar.



Jag hoppas att folket på GFT blir nöja med sitt fika. Vi har jobbat hårt.

1 kommentar:

  1. om dom inte blir nöjda, ring mig så ska jag snacka med dom!!

    SvaraRadera