24 september 2012

Ölbröd och grötbullar

Måndag igen, börjar fundera på om man måste plocka fram vinterjackan redan. Promenaden till bussen lyckades kyla ner hela kroppen till en obehaglig temperatur. Det blir mycket te idag!

Jag hade rätt angående filmen i lördags, jag somnade när det var 30 sekunder kvar av The Green zone, tur att man har en uppmärksam pojkvän, han väckte mig direkt och jag fick se slutet av filmen också.

Igår blev det tvätt, disk, fysikplugg och fönstermålning. Upptäckte att brödet var nästan slut så jag letade igenom mina recept och kom fram till att ett ölbröd från Nakna kocken och en sats grötbullar hade jag ingredienser till, hade lite dåligt med jäst men dom fick extra jästid istället.



Passade även på att mäta upp alla rummen i huset så att jag iallafall på pappret kan börja få det som jag vill.
En kombination av en lasermätare som inte är riktigt 100% rätt och ett gammalt hus gör att resultatet, mina ritningar är något tvivelaktiga, antingen har vi lönnfack i väggarna, eller så är vårt hus inte rektangulärt :-)
Kanske får bättre resultat nästa vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar