3 september 2012

Anna <3 Andi

I helgen var vi på bröllop. Och vilket bröllop sen!
Micke Landgren imponerade stort med vigsel på 3 språk. Fick sedan äran att dela bord med prästen och diskuterade möjliga anledningar till att kopplingen till Jesu första under i 2 Joh har tagits bort ur svenska kyrkans vigselordning. Mitt förslag är att någon inte tyckte att det passade sig att prata om att dom på bröllopet i Kana i Galileen drack upp allt vin och att Jesus då förvandlade 6 krukor med vatten till vin för resten av festen. Det vinet skulle jag velat ha smakat!!

Tyskar, svenskar, engelsmän och annat löst folk skrattade, pratade, sjöng, spelade och hade en väldigt trevlig dag, kväll...och natt.
Jag hade ansvaret för att ta bilder på alla gästerna och blev positivt överraskad över hur mycket riktigt bra bilder det fanns på min kamera när jag kom hem.
En av dom, den här:



Det lyckliga paret drar nu iväg på bröllopsresa till Sicilien och vi andra går tillbaka till jobbet.
Första dagen är avklarad, den var inte så illa.
Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar