28 september 2012

Chess

Efter vars en minst sagt turbulent arbetsdag möttes jag och Peter i stan för att agera gemensam välkomstkommite för Carro som kom med tåget från Skåne. Ett kärt återseende!

3 hungriga vargar trillade in på sushirestaurangen och åt så det stod ur öronen på oss, sen gick vi till godisaffären.

Chess, underbar musik, fantastiska sångprestationer...men borde det inte funnits en akt III?
När vi kom hem fick vi läsa på lite, tydligen finns det ett antal olika versioner av just Chess. Chess på svenska innehåller till exempel inte One night in Bangkok.
Det kändes som ett lite plötsligt slut när man förväntade sig att historien skulle fortsätta, men det var riktigt bra!
Det var så många sånger som jag kände igen men som jag inte visste tillhörde Chess.
Allt som allt så blev torsdagen en riktigt bra dag och nu förväntar jag mig att fredagen ska flyga förbi i en rasande fart.
I eftermiddag åker vi upp till huset, Carro som var vår första nattgäst återkommer. Och tyvärr måste jag såga att inte mycket synbart har hänt på 10 månader.
Men vi jobbar på det.

Och så dagens Kalle




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar