22 september 2012

Personbästa

Idag var det dags igen, IFORM-loppet. En mil, 2x5km i slottsskogen. Jag hade med mig ett fint team Tre nördar och en robot. De tre nördarna har även gått under namnet Tre små tekmektjejer. Emma, Emilia, Rode (som idag visade sin manligare sida, pratade en charmig brittisk engelska och lyssnade konstigt nog även till namnet Paul) och så Robert. Även Spanjorskan Monica höll oss sällskap.

Kallt men inget regn, tungt men med glada musikanter längs banan. Nytt personligt rekord med 3 minuter 01:06:54 trots att det kändes betydligt tyngre än för en månad sen.

Tack vare två älskade vänner, Emilia och Robert som körde mig hela vägen till Vänersborg då de inte tyckte det fanns några värdiga tågförbindelser, och en älskad pojkvän som avbröt fysiklektionen med lillasyster för att hämta mig och ta mig sista biten hem, så sitter jag nu här framför kaminen med ett stort glas varm svartvinbärssaft med kanel.

Tigerbalsam lite här och var, myskläder på, kylskåpet fyllt med gratis proteinchokladdryck och proteinyoghurt, nu varvar vi ner, slappnar av och dåsar bort framför en film. Peter väljer film, jag kommer att somna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar