9 oktober 2012

Skriva om historien

Vet att jag redan lagt upp Kalle idag, men det är detta som är dagens.



Den fick mig att tänka på en kväll i Skåne, för fler år sedan än jag vill erkänna, när jag var barnvakt åt mina kusiner. Markus & Jakob ville att jag skulle läsa gonattsaga för dem. Jag vet inte om dom ville utmana sin kusin eller om dom hade tröttnat på boken i dess orginalutförande. Boken var, om jag minns rätt, Alfons och soldatpappan. Men just den här kvällen bytte alla i boken namn! Markus och Jakob bestämde nya namn till alla och höll sen stenkoll. Jag hade inte en chans att komma ihåg vem som var vem och sa jag fel så fick jag höra det genom båda öronen så som bara två 4-åringar kan.

Jag har aldrig varit så trött efter jobbet som de veckorna då jag var barnvakt på heltid, men jag har nog sällan haft så roligt heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar