30 oktober 2012

Sandy

6,5 miljoner människor är utan ström, stormen Sandy drar in över USA. En vän där borta lade upp denna bilden på Facebook



Och jag tycker att det ser ut som en film. Day after tomorrow eller något sånt. Vargar som letar mat på gatorna på Manhattan och snart börjar dom elda klassiska verk på biblioteken för att hålla värmen.
En annan kompis berättade att det var vin & chips som tog slut först i hyllorna, inte vatten och konserver.
Hur länge förväntar dom sig att detta ska pågå?
Alla kanske inte har det som jag, men jag skulle ju utan problem kunna mata en familj på 10 personer i en vecka utan att skåpen skulle bli tomma.

Läste i Land för ett tag sedan om en kille som bestämde sig för att han inte fick köpa någon mat på ett år. Det är en intressant tanke och jag tror vi skulle klara oss väldigt länge. Men om man ser mat och matlagning som ett nöje och inte som ett nödvändigt ont för att överleva så vore det att ta bort en stor del av vardagsglädjen.
Jag tror vi fortsätter att handla mat men håller i tanken att om det skulle behövas så klarar vi vintern på det som redan finns hemma.



Enligt klart.se ska stormen ha dragit förbi New York om 20 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar