23 oktober 2012

Och det kom blod...

Spenderade arbetsdagen igår med att försöka läsa och tolka regelverk, framåt eftermiddagen behövde jag verkligen en paus - så jag gick och lämnade blod.
Fick beröm av sköterskan för att jag kämpat mig upp från hB 124 till 138, visserligen tog det ett år men ändå. Måste vara allt viltkött jag har tillgång till numera.

Våra tidigare eventuella måndagsplaner ställdes in så jag röstade för bio istället. Magen röstade för burger king först. Chili cheese och hot cheese dipp, mmm! Men håll er undan från de nya taco cheese balls.

När vi skulle äta tog jag av mig bandaget på vänsterarmen för det var så obekvämt att böja armen med det på. Satt kvar länge eftersom jag tänkt fel när jag räknade antalet timmar mellan 18:00 och 20:40.
Men vi reste oss och gick ut, gick 100 meter innan jag sa
- jag tror att det rinner blod på min arm.
Så in på hamburgerrestaurang nummer 2 och av med jackan. Mycket riktigt. Min nya tröja hade en blodfläck som täckte hela armvecket och det rann ner mot handen. McDonaldsoersonalen gav oss servetter, vatten och deras egna supertäta plåster, sen gick vi på bio. Jag behöll jackan på för att inte göra någon upprörd.

Vi tittade på En oväntad vänskap och den var fantastiskt bra! Fin och rolig, lycklig. Feelgood med twist!

När vi kom hem plockade jag fram min Fiffiga frun app.



Och i morse kunde jag se att det funkade! Min tröja kommer att bli helt ren igen.

Nu kör vi en ny dag, mindre blod idag tack.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar