9 oktober 2012

Inte som jag tänkt mig

Igår blev inte riktigt som jag tänkt mig. Planen var att ta tåget till Göteborg, jobba, åka på bön i Alingsås och sen ta tåget tillbaka till Göteborg.
Istället upptäckte jag 06:20 när jag klev ur Peters mammas bil på stationen i vänersborg att jag varken hade plånbok eller lägenhetsnycklar med mig. Typiskt!
Hade fått västtrafikkortet med mig och tog mig till jobbet iallafall. Fick sedan låna pengar för att efter jobbet ha råd att åka tillbaka till Vänersborg, blev upplockad av fina Lisa på stationen och åkte hem till henne och lagade mat. Sedan lånade jag hennes bil och körde hem till huset och Peter som just kommit hem från jakten. Vi hjälptes åt att putsa älghjärta och älgtunga som ska torkas resp. kokas vid senare tillfälle. Sen åt vi vars en stor bit chokladpaj och tittade på en westernfilm, jag missade slutet.
Nu på morgonen skickade jag ut Peter i skogen för att leta mer mat, jag tog Lisas bil tillbaka till Vänersborg, lämnade tillbaka nycklarna och gick till tåget.

Det blev inte alls som jag tänkt mig, skulle aldrig ha planerat en dag så, men den blev absolut inte dålig. Jag fick testa på att tågpendla till jobbet, fick träffa Lisa, fick sova hemma i huset istället för ensam i lägenheten.

Jag läste på lite om jordgubbsplantor i lördags och kom fram till att man fick flytta dem både på våren och på hösten. Så nu har vi ett litet jordgubbsland av ihopsamlade plantor från lite här och var i trädgården.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar