18 april 2013

Våren har kommit.

I måndagsmorse när vi lämnade trädgården så såg det fortfarande ut som vinter, igår morse hade det blivit vår!
Lila och vit/gula krokus, snödroppar och snöklockor blommade. Tulpanerna är på god väg. Tyvärr har jag placerat min lökrabatt i ett hörn intill huset där nu snickarna stövlar runt. Hoppas att något överlever och kan pryda sin plats när snickare och ställning är borta.

Just nu ser både hur och trädgård rätt bedrövligt ut. Brunt, skitigt, slitet och gammalt...men vi jobbar på det.






I måndags kom min projektledare och berättade att hon tyckte jag skött min uppgift väldigt bra och att jag gjort det med humöret i behåll och ett leende på läpparna. När jag berättade det för Peter gav han mig en skum blick "hon har inte ätit middag med dig efter en jobbig dag!"
Och han har rätt, leendet har inte alltid räckt hela vägen hem i vår. Men nu är projektet slut, det finns lediga dagar och timmar att plocka ut och jag håller på att återgå till det normala.

Peter, så många av mina leenden börjar med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar