24 april 2013

Pyramider och Papyrus

SVT öppna arkivet, vilken skatt!
Min upptäcksresa har bara börjat men timmen efter lunch spenderades med en gammal kär vän, Thor Heyerdahls dokumentär om Ra I från 1970. Vet inte hur gammal jag var när jag såg den på tv. Men jag minns Kon-tiki, Ra I och Ra II och att vi besökte Kon-tiki museet i Oslo på en av våra sommarsemestrar.


url.jpg
bild från timedesign.de

Jag har aldrig varit en av dem som ihärdigt jobbar mot tv-avgiften, även om jag under mina studentår kanske inte precis var den snabbaste med att anmäla TV-innehav.  Men nu när arkiven öppnas och svenska folket kan få ta del av de skatter, vars produktion vi betalat för känns tv-avgiften så mycket mer värd. 
Ensam hemma med min förkylning ska jag nu njuta av Ika i rutan (även om jag tyckte hon var läskig när jag såg henne för över 20 år sedan), Taube håller hov och Ebba och Didrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar