23 april 2013

Beige

Fredag kväll till måndag morgon bor vi i vårt hus som jag älskar. Det är inte perfekt, långt ifrån. Nästan allt behöver fixas, men det finns drömmar och planer för hur det ska bli ett fantastiskt vackert hem.

Måndag kväll till fredag morgon bor vi i en hyreslägenhet. Den är praktisk. Den är beige och tråkig. Det finns ingen dröm, ingen energi att ändra och göra fint. Och av alla beige saker tycker jag att självmordstapeten är värst!

Så jag bjuder på en close-up.



På avstånd ser den väl ok ut, inte rolig, men inte hemsk.









Kan bara inte bestämma mig för om dom klättrar för att det är roligt och att det är en hemsk olycka att en av dem ramlar, eller om alla hänger på utsidan av byggnaderna i ren panik. Hur som helst är det den hemskaste tapet jag sett!
Tanten på översta våningen valde den tydligen när hon bodde här.
Hon måste vara blind!
I sovrummet satsade hon på hypnos.



Räkna långsamt baklänges från 10...

1 kommentar:

  1. Det är de små små detaljerna, som gör det ...

    SvaraRadera