30 april 2013

Halvvägs

2-dagarsveckor känns just nu som en helt fantastisk idé. Har jobbat en dag och är redan halvvägs. Armar och axlar är fortfarande stega och ömma efter söndagens utmaning, att lyfta upp takpannorna till huset framsida på taket. Min höjdrädsla tvingade mig dock att hålla mig mestadels på marken. Var illa nog att se Peter klättra omkring där uppe.



Att ta mig upp var väl en sak, det funkar, men att ta mig upp utan att ha båda händerna fria var för läskigt. Jag gjorde helt enkelt ingen nytta.

Hela lördagen ägnade jag åt att plantera om växter, vissa av dem flyttade till större kruka för 3:e gången i vår. Det måste verkligen bli frostfritt nu!



Min squash står och blommar i fönsterkarmarna.

Förra våren (och sommaren) var trädgården uppgrävd och misshandlad av dräneringsprojektet, denna våren av takbytet. Det ligger stora högar med bråte överallt.



Men snart, sakta men säkert bringar vi ordning. Bakom vedboden skapas drömmen för en snickarglad 10-åring då mängden brädor är i det närmaste oändlig.

Valborg, sista dagen på vintern, passar mig bra, från och med imorgon ska det vara vår på riktigt!

Till sist, ett stilexempel, en bit tapet som satt gömd under taket.



Tycker faktiskt att den var rätt snygg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar