20 januari 2013

Tillbaka i Jerusalem

Det har gått 2,5 år, men nu är jag tillbaka.



Det känns fantastiskt att vara här igen, samtidigt drar hemmet.

Vi lämnade Sverige -12 grader kallt och kom till ett Israel med över 20 grader. Mina pälsstövlar kändes smått överflödiga.

Sherut-turen upp till Jerusalem från Ben Gurion var som vanligt en upplevelse, inte äventyrlig på något vis men vägen, naturen och chaufförens val av radiokanal, vilka låtar han väljer att höja, det väcker minnen. En intensiv blandning av känslor. Jag är så glad att vara här, samtidigt är mitt hjärta hemma i Dalsland.

Efter täta sms-konversationer verkar det nu som att vi ska få sällskap av en mycket kär vän till middagen. Yarden sitter på bussen på väg hit hjärtat klappar lite extra när jag nu vet att jag snart får träffa henne igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar