14 januari 2013

Maratonlopp

Jag och Januari fortsätter vårt maratonlopp, först till februari vinner.
Missförstå mig rätt, det är massor med roliga saker som händer i januari, MASSOR!
Jag är precis hemkommen från Kvitfjell och härliga dagar i backen med arbetskamraterna. Det har varit jätteroligt, men jag upptäcker hur jag mer och mer behöver den dagliga nedvarvningen tillsammans med människor som känner mig på riktigt.



Jag försöker föreställa mig den Emma som packade sina grejer i maj 2010 och sedan reste runt till halvt okända människor i nästan 3 månader. Jag minns att känslan fanns där redan då, på safarin i Afrika, behovet av att ha någon som bryr sig och ger av sin tid utan att behöva förklaringar.

Borta bra men hemma bäst, och mina nära och kära så nära som möjligt. Kanske har jag blivit lite tråkigare, kanske har jag bara blivit lite mer vuxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar