23 januari 2013

Onsdag morgon

Att dagarna kan gå så fort och samtidigt alldeles för långsamt.


Jag har hunnit träffa Yarden och Rina, vandrat runt i gamla stan, solat några minuter på balkongen. Jag har åkt buss och tåg tillräckligt för att ha fått tillbaka känslan av frihet att kunna ta mig dit jag vill.

Jag tog mig inte till Tel Aviv för Yardens ceremoni igår, träffade istället Rina och vandrade omkring i Jerusalem med henne. Hamnade på ett café vid Ben Yehuda, samma café dom jag och Anna åt lunch på en sabbat i december 2007, den gången bestod lunchen av Choklad Sufflé och äppelkaka.
Rina har blivit vegan under sina år i Afrika och igår var vi därför hänvisade till att dela en skål suger snaps. Gott, men inte är det choklad sufflé inte!

På bussen på väg att möta Rina hittade jag ett annat bekant ansikte, Adi. Adi var vår madricha i Sar-El tillsammans med Rina. Den gruppen som bussades fram och tillbaka mellan en gränsbas vid Egypten och en fallskärms bas utanför Tel-Aviv.
Jag kan vandra runt i Göteborg, där jag bott i 10 år utan att springa på lika många kända ansikten som jag gör här i Jerusalem.

Det är underbart att vara här, men jag räknar dagarna till tisdag kväll när jag och Peter åter befinner oss på samma plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar