15 januari 2013

I biomörkret

Film är bäst på bio, och vi älskar att gå på bio!
Hittills i vinter har det blivit 5 st och alla har varit bra.

Skyfall - Bond, alltid bra, man vet vad man får. Här lärde jag mig dock en läxa, inte välja sena bion på en vardag. Början var bra, slutet var bra men något förvirrande, mitten...då sov jag.

En oväntad vänskap - fantastisk film! På rekommendation av mor & far. En film som jag nog skulle säga hade allt. Den måste ta hem en Oscar!

Argo - väldigt bra, based on a true story. Vi tillbringade 2 timmar i slutet på 70-talet.

Berättelsen om Pi - Julledighetsbio med Lisa och Peter, underbar film på rekommendation av Lina. 3D-visningen passade inte riktigt planeringen, ev borde man se om den. Helt underbart vacker film och en handling som väcker tankar.

Jack Reacher - en grymt fyndig actionfilm. Små kommentarer och detaljer som fick en att skratta. Dessutom biljakter och spektakulära slagsmål. I samtal efteråt förstår jag dock att om man läst boken så blir det lika fel att sätta Tom Cruise som Jack Reacher som det hade varit att låta David Batra spela Harry Hole.

Trots 5 lyckade biobesök på mindre än 3 månader så är listan med önskade biofilmer lång.
För att nämna några:
Django Unchained
Gangster Squad
Hobbit
A good day to Die Hard - som har premiär på alla hjärtans dag :-)

Tur att man kan gå för 1/2 priser måndag-torsdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar