11 januari 2013

Norrut

"Detta är en strikt alkoholfri buss...tills vi passerat Hisingsbacka!"

På E6 norrut, 20 glada GVAare på väg mot Kvitfjell i Norge.
Kollegorna pratar om störtloppsbacken från OS i Lillehammer, känns lite väl avancerat för mig.

Det ska bli väldigt roligt, men en del av mig längtar hem till huset.
Igår fick jag lite vårkänslor och gick in för att kolla utbudet på odla.nu. Det blev dyrt.
Persilja, basilika, dill, ärtor, sparrisärt, sommarsquash och gul squash, ruccola, purjolök, morötter i blandade färger, blandad sallad, mangold, kål, brysselkål, klätterböna, Japansk bladspenat...
Och så lite blommor, tusensköna, sömntuta, judekörs, silvermartorn, ringkrage, ringblomma, olika sorters luktärt, lavendel, buddleja, blåkudde och aster.
Åh, vad jag längtar efter att få ett stort paket med frö! Mycket av sorterna kan försås i feb så snart får jag sätta igång.
Det kommer att vara vinter länge än, men våren kommer!

Men nu upp till 100 cm snö, -10 grader, strålande sol och vindstilla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar