5 maj 2012

Pyssellördag

En ny omgång frukostbullar är bakade, denna gången med torkade aprikoser, smakade en direkt från ugnen, smältande smör och en god ost...kunde lika gärna satt i mig alla 65!

Har rensat några rabatter på baksidan, funderar på om det är någon speciell växt som Peters farfar skulle bli glad för när vi ska fira hans 89-årsdag imorgon. En röd gullviva kanske...

Det är 3 dagar kvar till vårruset och igår fick vi våra tröjor, rosa funktionströjor med GVA i blått på ryggen, stiligt minsann :-)
Tänkte att jag skulle springa en halvmil idag för att se hur det kändes, men efter 1km i motvind och blåst i öronen gav jag upp, inte värt att riskera öroninflammation eller något annat läskigt. Så det blev 1 km hem igen. Kort men jag tog mig iallafall ut med löpskorna på. Kanske ett nytt försök imorgon när det ska blåsa lite mindre.

Soffbordet är fullt med fröpåsar men lilla trädgårdslandet är inte riktigt redo, får bli att läsa lite mer trädgårdsböcker istället...eller vila en stund...fem minuter på den lille visaren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar