20 maj 2012

Guldkorn

En underbar helg går mot sitt slut.
I lördags upptäckte jag och Lina att vår vedbod är en skattkista.
Vi har än så länge bara gått igenom ett litet hörn och kikat lite på vinden. Men än så länge har vi hittat en Husqvarna järnspis, en yxa, ett köksbord, en kökssoffa och en vävstol. En icakuriren från juni 1960 om hur man firar midsommar på landet. Några glasflaskor, ett litet växthustält och massor med ved :-)
Vi hittade dessutom ruttna trasmattor, gamla element, blöta tidningar, gammal isolering och gipsskivor, högen med skräp växer!

Vi har haft moster och morbror på besök från Skåne, lång middag, glassbuffe i soffan, en god natts sömn, lång frukost och sen en promenad i Rörvik. Det är roligt att få ha visat dem vårt hem.

Idag har jag sopat och skrapat delar av vedboden/förrådet, kanske kan det bli målning av nästa vecka. Jag har klippt gräset och sen för första gången legat på ett täcke på vår gräsmatta och solat och läst.
Sen bakade jag min hittills godaste rabarberpaj. Rabarber, hallon och blåbär, smulpaj med syltad ingefära i smulet.
Och det finns en liten bit kvar till morgondagens utmanande arbetsdag.

Vår magnolia håller på att slå ut för fullt, skogen kommer att explodera av liljekonvalj inom ett par dagar och det finns hopp om att snart kunna avsluta vårt dräneringsprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar