25 maj 2012

I mina öron

Under de senaste veckorna har jag lyssnat färdigt på två bokserier. Jag har lyssnat mig igenom hela Wallanderboxen, lärt känna den smått överviktige Kurt och hans närmaste och sedan Harry Hole med sina kärleks- och alkoholproblem. Jag tycker alltid att det känns lite tomt när man följt en serie och den tar slut, men med dessa två känns det värre. Mankell och Nosbo måste ha tröttnat på sin egenskapade karaktärer för att vilja göra så definitiva avslut. Jag har inga problem med att veta att det inte kommer fler böcker, men då vill jag lämna dom i ett lyckligt slut.
Spoiler alert!
Att Kurt Wallander får alzheimers och inte känner igen sin dotterdotter, att Harry Hole blir mördad av den pojke som han älskar som sin egen son, inte ok!
Igår lyssnade jag istället på ett antal Vinter i P1. Började med Tomas Sjödin, där är en sorglig, hoppfull, historia som jag vet får en lycklig evighet istället för en ledsamt slut. När jag lyssnat klart på honom ville jag lämna kontoret, åka buss bort till Peter på hans jobb och kramas resten av dagen.
Sen lyssnade jag mig igenom Cajsa-Stina Åkerström (inget speciellt) och Håkan Nesser ( underhållande om än något självgod) innan jag landade i det som legat och väntar på att få låna mina öron de senaste månaderna. Inspelningar från årets bönekonferens i Jerusalem.
Uppbyggande, intressant, tankeväckande och så bra! Idag ser jag fram emot en dag tillsammans med Chuch Cohen, Eliyahu BenHaim och andra kloka farbröder.
Morgonshopping på 5:an idag, frukost för en 10:a, uppskattas.
Mina nya skor har redan åstadkommit en sprucken blåsa på varje häl, när Apoteket öppnar står jag på kö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar