8 maj 2012

Hemlängtan

Peter är i Tyskland och jag är i Göteborg. Vardagskvällarna är långa och rastlösa. Känslan av att vi kunde varit i vårt hus på kvällarna och fixat en timme efter jobbet gör att kvällarna i stan känns oanvända.
Så mycket vi hade kunnat hinna med.
Jag har fortfarande inte fått några frön i jorden, men så som det ska regna i veckan så kanske det är lika bra, allt hade nog sköljts bort ändå. Men igår köpte jag ett paket med 16 små sålådor i ett miniväxthus, så snart ska det förhoppningsvis komma upp lite grönt i trädgårdslandet.

I söndags hittade jag 3 små rabarberknölar inne i ett buskage i hörnet av trädgården, jag flyttade dom till samma ställe som den jag fick av Inger i höstas och hoppas på mycket rabarber nästa vår.

Avslutar med att dela med mig av kvällsutsikten från lilla sovrummet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar