11 maj 2012

Inget liv?

Kl 16 idag kom en kollega till min plats.
-Emma, jag måste åka hem för att hämta på dagis, kan du starta min analys så att jag slipper vänta på att den ska bli klar när jag kommer på måndag?
Snäll som jag är svarar jag ja och är nu på väg hem efter 18 en fredag kväll. Har jag just bevisat att ingenjörer utan barn inte har något liv?

Förutom detta gick jag till movieline (jag lovar det var jättelängesen sist!) för att hämta två filmer jag beställt...gick därifrån med 8 st!
Jag får skylla på att väderleksrapporten är dyblöt de närmaste två veckorna och att vårt hus troligtvis har fått vallgrav.

Imorgon blir det möhippa hela dagen, vi lär få uppleva hur lätt det är att förflytta sig genom centrum samtidigt som 60000 hurtiga typer springer göteborgsvarvet. Det ska självklart bli en rolig dag tillsammans med tjejkompisarna från Chalmers men jag måste erkänna att jag längtar mest till att imorgon natt bli upplockad av Peter på Vänersborgs station och att få åka hem.
Borta bra men hemma bäst.
Vilken välsignelse det ändå är att känna så!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar