10 maj 2012

Dansa i regnet

Idag vill jag dansa i regnet!
Just för tillfället så regnar det ju inte men det har goda förutsättningar att ändras, dessutom får man ju bara hoppa i vattenpölar på vägen hem...




Jag har mina puss-örhängen på mig idag. Ikväll när Peter kommer hem så är det där vi två. Jag känner mig precis sådär, i svart klänning, röda gummistövlar med fjärilar, min röda jacka, en färgglad sjal, även den med fjärilar, och hästsvans! Jag kan äntligen ha hästsvans! Det enda som fattas är ett rött lilla My paraply.



Det är mycket jobb kvar att göra denna veckan men helgen närmar sig trots allt. Jag hoppas att vädret på söndag är så att jag kan så i det lilla trädgårdslandet. Det stora landet får nog ligga i träda ytterligare ett år eftersom det nu blir nertryckt av några extra kubikmeter jord. Det är kanske ändå lagom mycket att börja med. De flesta av mina inköpta fröer klarar sig till nästa år.

Glöm inte att dansa i regnet!

1 kommentar: