3 maj 2012

Nära och långt borta

Jag har en vän som idag sätter sig på flyget till Sydafrika för att där träffa sin fästman och planera det sista inför deras bröllop i slutet av juni. I sin blogg skriver hon om att vara isär och att längta. Om att imorgon när dom träffas igen för första gången på månader så blir det som en ny förta date, nervöst och ovant. Att det dröjer en dag innan dom förstått att dom nu är tillsammans och att allting är bra.
Visst kan ett förhållande må bra av att man är ifrån varandra och får längta lite men min 3 månaders resa var alldeles för länge! När Peter gör sina 4 dagars resor till Tyskland så känns en dag ifrån varandra för mycket!

Allt detta hade jag i huvudet när vi igår gick ner till älven hand i hand, tog älvsnabben över, gick en sväng och sen satt på en uteservering och pratade hela kvällen. Tänk vad underbart det är att få vara tillsammans.

Jag fick dessutom en liten historielektion när Peter förklarade Slaget vid Lunds betydelse för vårt förhållande. Om svenskarna inte vunnit 1676 så kanske jag hade pratat danska och aldrig börjat på Chalmers.

En ny solig dag tar sin början.
Livet är härligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar