21 juni 2012

Vad som är viktigt

Enligt Sveriges radio P1 så börjar sommaren på lördag, iallafall så börjar sommar i P1 då. Men för oss som inte riktigt kan vänta så finns det ju hundratals gamla program att lyssna på.
Det är spännande och intressant att få höra vad kända människor väljer att dela när dom får låna svenska folkets öron under en timme.
Igår lyssnade jag på Storviltsjägaren Natasha Illum Berg, om livets gång och om att finna kärleken och om att förlora den.
Sen bytte jag till Clara Lidström, Underbaraclaras.com. Hon berättar om att vara bloggare, om att välja kjol och klänning framför jeans, om att bo på landet i ett renoveringsobjekt. Om att vara frälst och frikyrklig, om att gifta sig när man är 21. Om risken att i frikyrkan i Sverige känna sig som en gammal nucka för att man är singel vid 23 års ålder.
Jag håller inte med om allt hon säger men jag gillar hennes stil, hennes inställning till livet. Sen spelade hon två låtar som kanske inte är de två jag skulle kalla mina favoritlåtar, men viktiga det är dom!
Han har öppnat pärleporten med Arthur Eriksson och Oh happy day med Edwin Hawkins
Det är glädjesånger!

Nu ska jobba sista dagen innan en veckas avslappning. Och så ska jag lyssna på triss i Per.
Per Holknekt och Pär Johansson efter rekommendation från en gammal kollega och Per Morberg för att jag gillar hans stil (inte att klena smör i håret men det andra).

Här är min syn på hjältar.



Ha en fantastisk dag.

2 kommentarer:

  1. Finns det en gilla-knapp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längst ner till höger,men den syns inte.
      Oh happy day.
      david.A

      Radera