14 juni 2012

Springer ganska långsamt.

Jag har lyckats anmäla mig inte bara till ett, utan två mil-lopp i slutet av sommaren. Midnattsloppet 25:e aug och IForm-loppet 22:e sept.
Förra året började jag träna alldeles för sent, sprang för långt och fick hälseneinflammation, i är är planen en annan.
Jag har letat upp en 12-veckors träningsplan, tanken är att efter 12 veckor kunna springa i en timme (och förhoppningsvis då ta mig ungefär en mil på din tiden)

Igår var jag ute och sprang pass nummer 2, nästan hemma möter jag en 3-årig kille på cykel med stödhjul. Han pausar i sitt frenetiska trampande, studerar mig lite på avstånd, ropar ett glatt Hej! Och sen när jag kommer fram till honom
-Du springer ganska långsamt.

Jag kunde bara hålla med honom och lufsa vidare.

Hemma väntade 2:a halvan av min låda med jordgubbar.



Jag ska springa fortare en annan dag.

1 kommentar:

  1. david Andreasson14 juni 2012 kl. 18:36

    Det låter bra.....
    Jag menar det med jordgubbarna.
    David andreasson

    SvaraRadera