2 april 2012

Gammal?

I onsdags blev jag 28 och jag fick en stor fin grön rullebör! Det blev våffelkalas och det sista av mor svartvinbärssylt med cassis gick åt.

Sen tog vi paus, 3 dagar i Branäs, därav dagens rubrik...jag kan knappt röra mig! Träningsvärk och öm i armar, ben, mage, rygg nacke. När jag skulle gå ur bilen igår kväll så fick jag hjälpa till att lyfta höger ben ner på marken. Men sånt går över. Kanske på onsdag.

Vi har haft en fantastisk helg med härlig åkning, en mycket bra födelsedagspresent.

Hemma i lägenheten har chiliplantorna växt så det knakar



Och fröna jag sådde förra helgen har grott. Vattenmelon och kronärtskocka.



Haglet igår eftermiddag slog ner det mesta av vårblommor i trädgården men jag hoppas att knopparna på magnolian klarade sig.

Aprilväder eller inte, nu är det vår! Vinterjackan är bortsorterad och nya röda vårjackan invigd, än så länge med tjock stickad halsduk men iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar