17 april 2012

Korvdjuret Pricken

Detta mina vänner, är korvdjuret Pricken.




Visst ser han snäll ut på ögona!
Hemma hos Peters föräldrar finns 3 hundar och redan från början har jag tyckt bäst om pricken, utan att riktigt förstå varför. Birk är valpig, busig och hoppig. Pepsi är gammal och trött, sällskapssjuk och gosig. Pricken är Pricken. Men idag kom jag på det! Pricken påminner mig kanske om en av mina första vänner!
Frasse var också ett korvdjur, en drever. Han bodde hemma hos mormor och morfar när jag var liten. Jag var ett år och han var gammal. Jag visste att hundar skulle lyfta på benet när dom kissade och när jag inte tyckte att Frasse gjorde det så hjälpte jag honom att lyfta.
Någon gång skulle jag nog vilja ha en drever, men jag vill ju kunna ha min hund lös i trädgården och det passar dåligt ihop med "köp en drever - lär känna din hembygd".
Kanske får Peter ha ett dreverdjur och jag en hund som kan tänka sig att stanna hemma när man säger åt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar