4 april 2012

Blomsterprakt

Jag har väl alltid vetat att jag ville ha en trädgård. Om inte annat så hade väl mina försök att odla körsbärstomater under takfönstret på vindslägenheten gett mig en hint.
Nu har jag en trädgård, en trädgård som är mer än vad jag kunnat drömma om. Men jag är här och den är där och jag får pyssla om mina krukor och läsa.
Igår skulle jag bara se om det fanns några bra böcker kvar på bokrean, det blev två stora trädgårdsböcker...inte det minsta rea!



Men fina är dom, fulla med bra tips och fina bilder.

I lägenheten njuter jag annars av rosen jag fick av Emilia i onsdags



Och den första blomman på mina chiliplantor



Som jag enligt den ena boken helt felaktigt sått i en lerkruka, det vet ju alla att dom inte håller fukten tillräckligt bra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar