14 december 2012

Gå-dit-byxor

Gå-hem-byxor är ett begrepp som Emilia lärde mig tidigt i vår bekantskap, men detta är nog första gången sedan jag slutade bli buren in från kalas som jag har på mig gå-dit-byxor.

Ikväll är det julfest med GVA och efter att kommit hem från jobbet, duschat, satt på mig klänning, piffat och visat upp mig för Peter insåg jag att denna utstyrsel bars sist 1:a september. Solen sken,fåglarna kvittrade och det var sommarbröllop på Smögen/Lysekil.

Temperaturskillnaden ligger någonstans mellan 20 och 30 grader. Så i tillägg till festklädseln bärs nu mysbyxor, houdinitröja och pälsstövlar.
Vore ju trist om man frös ihjäl redan innan man kommit fram till kalaset.

I övrigt hoppas vi på bättre mat och bättre underhållning än i fjol.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar