17 december 2012

5 sorters deg

Nu blev det sådär igen. Skulle bara baka lite.
2 limpor grovt bröd med frön och nyttigheter, 30 grötbullar, en stor form med smörgåspepparkaka (receptet från fritids i Kågeröd) och så två olika sorters pepparkaksdeg.
Så till frukost igår blev det 3 olika sorters nybakat bröd innan vi stressade ihop födelsedagspepparkakor till Leo.




I somras när jag renoverade fönster så lyssnade jag på sommarprat och ett av de jag minns bäst är Lotta Lundgrens, för några veckor sedan fick jag sen höra en intervju med henne på podcasten Värvet och när hon dök upp på Nobelfesten så passade jag på att leta upp hennes blogg (som hon visserligen inte skriver i längre)
Hemmafru.taffel.se
Sen läste jag hela bloggen, alla inlägg. Helt klart ett lästips för ledigheten, massor med inspiration! Frågan är om inte en eller två saker därifrån ska lyckas smyga in på julbordet i år.
För säkerhetsskull köpte jag hennes kokbok 'Om jag var din hemmafru' innan julfesten i fredags. Det blir sängläsning från den denna veckan!

5 arbetsdagar kvar. Och ikväll blir det biodate.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar