9 november 2012

Vitt?!!

I förrgår kväll var jag duktig och packade min väska för att åka till ARMADA i Stockholm måndag-onsdag. Jag provade och ratade kläder i en väldig fart tills jag hade 2 outfittar att stå på mässa i och en för den fina middagen. Representativa kläder i min stil, kläder som är jag.
för att använda ett uttryck som sällan faller inmin mun sedan jag flyttade från skåne...Det sket sig!

Tydligen är det vitt upptill som gäller, vit blus eller skjorta. Jag äger en vit skjorta, men den köpte jag för 4 år sedan och jag är ganska säker på att den inte går att knäppa längre - tror inte den skulle godkännas om jag var tvungen att ha den oknäppt.
Så min lunchrast igår blev panikshopping på nordstan. Inte nog med att jag aldrig skulle välja själv att köpa en vit skjorta, nu tvingades jag att köpa två, med tidspress.
Dessutom måste jag omvärdera mitt val av klänning till middagen då den bara knappt kvalar in under dresscode mörk kostym.

Sista frågan är om jag kan komma undan med att ha svarta gymskor till min ny uppstyrda mässklädsel...

Igår nämnde jag ett hanssonskt ordspråk för Peter.
Annor är mjuka, tåg är hårda.

Och han kontrade med:
Svartpeppar är starkt, Emma är svag.

Idag är det fredag och jag har en bokad lunchdate. Idag ska bli en bra dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar