15 november 2012

120 raketer

12000 raketer på 12 år
820 raketer under 2012
120 raketer sedan i lördags



Bil i Beer Sheba som träffats av en raket inatt.

Nu börjar Israel än en gång att försvara sig och världen rasar.
30% av invånarna i Sderot lider av posttraumatisk stress, under gårdagen stängdes universitetet i Beer Sheba och 20000 studenter rör sig norrut för att komma undan raketerna från Gaza...men inte för långt norrut, i norr hotar Syrien och Libanon.
Vänner blir inkallade för reservtjänstgöring.

Vilket annat land skulle få världen emot sig när man försvarar sig mot en sådan terror?!

En del av mig vill göra som i jan 2009, packa väskan, beställa en flygbiljett och ringa Pamela i Sar-El, säga att nu kommer jag.
Men jag ska inte göra det.
Jag ska inte utsätta mig för onödiga risker...men tanken slår mig ändå, när går det över till nödvändiga risker?

Gud har lovat att Israel inte ska bli utplånat, att skydda sitt folk. Jag kan bara be om frid, styrka, mod och förtröstan för det judiska folket i Israel.

Nu på morgonen har Israel släppt ut flygblad över Gaza.


Engelsk översättning:



Jag håller mig uppdaterad via vänner, idfblog.com (som är Israels armés officiella blogg) och på svenska: nyheter.paulwiden.se

שמע ישראל יהוה אל הינו יהוה אחד
Shema Yisrael Adonai Eloheinu adonai ehad.
Hear, O Israel: The Lord is our God, The Lord is One.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar