22 juli 2012

Summering

Helgen är ju inte riktigt slut än, men jag ger mig ändå på någon sorts summering.
Jag sitter i en skog någonstans i Dalsland, är ute med Peter och Daniel för att plocka svamp, men någon har varit här innan oss!
Lite har det blivit iallafall.




Helgen har annars varit en avslappnad historia för min del. Lite hallonplock om dagen har blivit till nästan 6 liter. Lite blåbär och vinbär har det också blivit.



Idag bjöd vi vänner på frukost, jästa pannkakor med lönnsirap och mormors jordgubbssylt. Frukosten övergick sedan till mys i sofforna, lek i trädgården, glass i Sikhall och korv&makaroner. Däremellan tänkte jag även att jag skulle ge mig på Ernst recept på svartvinbärsbladssaft. Efter att ha plockat 0,5 kg vinbärsblad (1/2 av vad det stod i receptet) så blev jag misstänksam och sökte upp ett annat recept. Hittade ett med exakt samma proportioner men med enheten liter istället för kg på vinbärsbladen. Kändes genast mer rätt. Nu står det ett par liter saft och gottar sig tills på fredag.
Några timmar kvar av helgen, kakorna blev uppätna igår, Inger blev glad för sin tekopp, i övrigt har väl ingenting riktigt blivit som jag tänkt mig denna helgen, men vad gör det! Det blev ju alla tiders!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar