4 juli 2012

Sommar

Nu har vi 5 veckors arbete framför oss innan vi får semester igen. Det är dags att plocka fram rätt inställning.
När folk får höra att vi ska jobba medan alla andra ska på semester så tycker dom synd om oss och undrar om vi blivit tvingade.
-Nej, vi har valt själv, vi vill ha sen semester.

Men det går bara om man har rätt inställning. Jag har 5 veckor framför mig med arbete 07:30-16:30, resten av dygnets timmar är semester och igår var ett fantastiskt exempel på detta.

Carro är på besök så jag började morgonen med att äta frukost med henne. Några timmars jobb innan hon hämtade mig på kontoret för att äta lunch tillsammans i Kronhusparken.
När jag och Peter jobbat klart träffades vi hemma alla 3 och åkte sen via Maxi ut till Hästevik där vi tog årets första dopp. Jag trodde det skulle vara kallt men blev positivt överraskad.
Sen grillade vi och njöt i solen.
Vi kom hem lagom till Morden i Midsomer.

Det där var en väldigt bra sommardag, semester eller inte.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar