30 juli 2012

5 dagar kvar

Om 4,5 arbetsdag börjar vår semester!
Vi har haft en rolig, intensiv och produktiv helg.
Dräneringsjobb
Plockat 5 liter hallon och 2 liter svarta vinbär
Gjort hallonsaft och svartvinbärssaft
Silat av svartvinbärsbladssaft
Satt en liten sats hallonlikör
Gjort romrussinglass (testade Jan Hedhs recept, omständligt men gott)
Gjort chokladglass
Sprungit 5 km
Byggt en spalje till mina bondbönor och fixat skumparty för bladlusen





Bjudit hela familjen Falk på söndagsmiddag
Varit på invigningskalas i Flatgärde.
Jag avslutade med filmkväll, Peter Pan tillsammans med 3 syskon Falk.
Inte illa om jag får säga det själv.

I lördags innan regnet började ösa ner hann jag dessutom ut och plocka in 8 sorters rosor.



Nu jobbar jag 4,5 dagar sen tillbaka till vårt hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar