30 december 2011

Tillsammans

Temat för min dag har varit tillsammans.
Jag fick börja med att äta frukost tillsammans med Peter och mina föräldrar, sen åkte vi tillsammans in till Brålanda för att köpa det som fattades inför morgondagens middag. Tillsammans kom vi fram till att troligtvis blir inget förstört av att man använder konserverade kronärtskocksbottnar istället för färska jordärtskockor.
Vi tog tillsammans en promenad i trädgården och drömde oss bort litegrann.

Sen bjöd vi ett fint gäng från Älvsbyn på bullar och charmades av den sötaste 1-åringen i trakten.

Tillsammans lagade vi middag, förberedde förrätt och dessert, hängde upp gardiner och pysslade.

Jag skar mig i tummen och fick ett gult plåster med baloo och mowgli.

Sen såg vi Mina eftermiddagar med Margueritte. Den handlar om högläsning som nästan är det bästa jag vet. Högläsning på franska är väldigt fint, men det är nog bättre i längden om det är på ett språk man förstår.


Nu har vi tillsammans fyllt diskmaskinen, tillsammans borstat tänderna och nu ska vi sova. Imorgon kommer ännu fler människor att göra saker tillsammans med.

Gonatt

1 kommentar:

  1. O, vad mysigt att vara TILLSAMMANS med er! Njut av helgen, och så kablar vi upp armarna sen! :)

    SvaraRadera