15 december 2011

Julkalendern

För första gången på många år följer jag julkalendern.
I förrgår friade Kurre till Gerda.

"Jag svär vid denna ringen, jag svär. Du kan se till att jag spenderar resten av mitt liv bakom galler, men jag spenderar det hellre med dig"

Och han svor att aldrig mer falla in på den orätta vägen och han gav Gerda ringen från handtaget på hennes träslev. Inget frieri som går till historien kanske, men jag tyckte det var fint.

Igår fångades Kurre av Madam och tvingas hjälpa till med Den stora stöten för att skydda Charlie. Jag bävar för det avsnitt när Gerda får reda på detta och den småländska vreden släpps lös. Kan dom inte bara få ha det bra? Kurre, Gerda och Charlie i sin nya lägenhet.
Tur att man vet att julkalendrarna alltid slutar lyckligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar