26 december 2011

Lugnet sänker sig över Tromberg

Annandag jul närmar sig sitt slut kvar finns bara en skön känsla av att allt bara är så bra.



Efter hårda förhandlingar blev det gran men inga tomtar i vårt hem, matrummet som ännu är utan bord och stolar har fått bli gran och lekrum.



Peter har byggt klart och justerat in sin julklapp från mig, helt klart en klapp att rekommendera till sånna nördar som vi. Nu kastar han sig med stor entusiasm in i nästa julklappsbygge, en modell av Bismarck, skala 1:600.

I eftermiddags gav jag mig på en sats köttbullar, testade husmorstipset att koka köttbullarna och sen bara steka för fin yta, succé! Jag steker aldrig mer köttbullarna!



Amaryllisen vi fick av Siv och Ingmar står i köket och kommer att slå ut när som helst, den kämpar för att visa vad den går för efter Peters kommentar
-Va, menar du att det ska komma en blomma?



Vinden viner utanför fönstret och som Peters moster påpekade, temperaturskillnaden från förra annandag jul är 31 grader, från -23 till +8.
Men framför brasan, med en stor skål clementiner, en mugg glögg, en bra bok och min skatt i soffan mitt emot så kan jag just nu inte önska mig något mer.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder, fina saker, fina ord. Kram!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående kommentator.

    SvaraRadera