7 januari 2012

2011 - over and out

Med en filt över fötterna, en brasa i kaminen och min skatt i soffan bredvid kan jag kosta på mig någon sorts sammanfattning. Under år 2011 har jag: • bytt jobb, från ganska små flygplan till ganska stora fartyg • lärt mig flugfiska • skjutit mitt första vilt (det räknas även om det bara var mördarsnigel) • flyttat...två gånger, dom känner nu igen mig på lastbilsuthyrningen. • tillsammans med Peter köpt ett hus på dalboslätten. • lärt känna nya fina vänner och spenderat dyrbar tid med nära och kära. Jag har fått tillbringa mer tid med min familj än jag gjort sen jag flyttade hemifrån. 2011 har varit ett fantastiskt år och jag förväntar mig inget mindre av 2012. Igår gjöt vi plint nummer två i krypgrunden och bar hem ved från vår egen skog, idag har jag tömt min första musfälla. Sen nyår har vi köpt en PS3 och jag har införskaffat vattentäta värmestövlar i storlek 45 (till mig själv) och jag är för första gången ansvarig för ett fågelbord där vi från frukostbordet hittills sett talgoxe, blåmes, en- eller talltita, sidensvans, hackspett, pilfink och nötväcka. Och ikväll har vi tillsammans med kära vänner dukat för bröllop i Vänersborg. Imorgon eftermiddag gifter sig fina Lisa med sin Peter och vi får lov att vara där. Får se om kommande 51 veckor kan leva upp till samma höga standard.


Avslutar med en bild på bästa julklappen, en huggkubbe i ek av Peters pappa.

1 kommentar: