20 januari 2012

Inne i min bubbla

Inne i min bubbla finns jag, en bok om en rysk dansare och en päronmilkshake.

Utanför min bubbla finns ett fullt McDonalds, en kö till systembolaget, tusentals göteborgare på väg hem för att hålla helg. Ungefär hälften av dom verkar ha uppmärksammat Fiskar Brödernas erbjudande om att köpa ett kg färska räkor för 149:-
I situationer som denna uppskattar jag en egenskap jag fick med mig från lågstadiet. (när lärde jag mig läsa egentligen?) förmågan att helt stänga ute världen runt mig och alla dess ljud.
I min bubbla kan man främst göra två saker, man kan läsa och man kan sova. Det är så man kan flyga från Nashville till Kapstaden med 3 timmars väntetid i Chicago och 8 timmar i London utan att anlända med jetlag.

Eller så kan man använda den för att trolla bort 1,5 timmes väntan i centrum av Sveriges näst största stad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar