9 januari 2012

Uninstal

Ni vet hur det ibland dyker upp en skylt på skärmen som säger att det finns oanvända ikoner på skrivbordet, rensa? Någon gång under min 2,5 veckors ledighet skedde detta i mitt huvud och funktionen att gå upp, duscha, klä sig och åka till jobbet är borttagen. Nu sitter jag visserligen på bussen till slut men jag känner mig helt bortkopplad. Min morgonrutin är att vakna, tända i brasan, plocka fram en stor frukost, sätta på musik och sen ställa frågan "vad ska vi göra idag". Att jag dessutom måste skicka Peter till Tyskland gör det så mycket mer overkligt. Han ska ju vara här bredvid mig! Igår tog vi hand om ledighetens skörd, 1 rådjur, 2 änder och 3 gäss. Det ska inte lida köttbrist hos oss på ett tag.


I lördags var vi på bröllop, fina Lisa gifte sig med sin Peter. Dom var så vackra! Så mycket glädje!


Mitt bidrag till tårtbuffen var en tårta med biskvibotten, mörk chokladmousse och hallonmousse, resterna blev vår lunch igår. Ikväll ska jag för första gången på länge ta mig till Alingsås för att träffa flickorna där. Jag tror och hoppas att det kan få in mig på rätt bana igen. Jag har ju ett jobb att sköta! Ett jobb jag tycker om, jag vet bara inte om jag minns hur man gör.

1 kommentar:

  1. Äsch, oroa dig inte för det. Det är som att cykla! Tårtan ser fantastisk ut, och att den smakar underbart, vet jag ju!
    Jag säger som Rocky: man ska inte ha några principer. Det är en bra regel.

    SvaraRadera