8 februari 2011

en vanlig tisdag i februari

På bönen idag gick vi igenom allas vecka, efter att i januari ha fått sprudlande, fantastiska veckor beskrivna för oss tisdag efter tisdag så har vi nu landat i februari. Februari är inte dåligt på något sätt, bara inte lika överväldigande som januari var. Det är inte nödvändigtvis sämre, men vi har landat. Och vi måste anstränga oss lite mer för att se att livet är underbart även i månad numer två. För underbart är det!
Dessutom "med fokus inställt på himlen, kan vi leva denna dagen fullt ut"

Återupptäckte två saker idag. Anna lade ännu en gång upp en länk till spellista med Rich Price. Den gick sen om och om igen hela dagen. Musiken är bara helt underbar. Efter detta bjuder Victor Borge på dagen skratt. Först tillsammans med Dean Martin och sen med sin helt fantastiska Language inflation.
Stand-up will never be the same.


På lördag flyttar jag in i min nya lägenhet. Ett gott gäng, gamla och nya bekantskaper ska bära mina saker ner från vinden på Saras och Simons lägenhet och upp på 4:e våningen vid vågmästareplatsen. På lördag kväll ska jag ligga på rygg i min säng och titta på stjärnorna. Inte på det där vanliga sneda sättet utan rakt upp genom taket. Det är något jag ser fram emot! 
Jag ser även fram emot att baka stora mängder surdegsbröd, göra glass i stora lass och återinföra te med vänner i mitt liv. Te i soffan, nybakat bröd och vänner.

Var kanske inte på mitt allra mest strålande humör på jobbet i eftermiddags, klagade lite för en vän på jobbet som frågade om jag höll på att bli deprimerad. Tänkte efter en sekund och kom fram till att jag inte tror det är möjigt att bli deprimerad när man kan bli glad för såna småsaker som jag kan. Igår stod det en pappa bakom mig i kön på coop. Med sig hade han två barn, en dotter på 5-6 år och i vagnen en son på ungefär 3 år. Flickan försökte enträget lära sin lillebror säga "I love you".
-Säg I love you.
-I luub...
-Fel! Säg I
-I
-Säg love
-Luuube...
-Nej, du kan ju inte! Försök igen.
Sånt blir jag lycklig av.

Jag gick hem och hackade, trots engelskspråkiga barn i affären, lite småilskt upp det som var kvar av farfars vinteräpplen, blandade med jordgubbar och slängde ihop till en smulpaj. Äpplena fick högsta betyg av gästerna på måndagsmat. "Äpplena var fantastiska...ja sånna äpplen finns nästan inte" 
Måndagen slutade i seger och leenden.

Tisdagen slutar med kören från New Direction i America got talent.  En kör med fd hemlösa krigsveteraner. En bra avslutning. Godnatt



2 kommentarer:

  1. Härligt & Ljuvligt!
    Sådana hjärtliga skatt så tidigt på morgonen gör att dagen kommer att gå som en dans. Tack Emma!
    /BH

    SvaraRadera
  2. Vi bokar in te och surdegsbröd i soffan! Ska vi säga mitten av maj kanske? Puss!

    SvaraRadera