16 februari 2011

whats your definition?

Jag önskar mig ett stort kök med massor med massor med arbetsytor. Skåp där mjöl och gryn kan stå i prydliga rader. Där jag kan baka surdegsbröd och njuta av att vissa saker tar lång tid.

Nu har jag flyttat in i en vindsvåning på 2 rum och kök. Köket har inga arbetsyror, alldeles för få skåp och stedtak. Att förvara min matberedare i en flätad korg i bokhyllan är kanske inte det optimala.

Men allt beror på hur man definierar det. Jag väljer att se det såhär.
Jag har flyttat in i en lägenhet med ett jättestort kök. I mitt kök finns en trappa och 3 takfönster. I mitt kök finns 2 soffor och en 38" tv och 5.1 ljud. I mitt kök ska jag baka surdegsbröd som tar jättelång tid och om jag vill kan jag titta på extramaterialet från skönheten och odjuret samtidigt.
Jag tycker om mitt kök.

3 kommentarer:

  1. Det tycker jag låter som ett himla bra kök! Dessutom tycker jag att du kan skaffa lite sideboards som du kan ha stående längs väggarna med matberedare och gryn och mjöl kan stå i fina burkar på hyllor! I mitt huvud är det en jättebra idé!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din definitionsmodell! Och ser fram emot att njuta av långsamt surdegsbröd!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle säga att ha matberedaren i en korg där nära till hands är betydligt mer optimalt än en matberedare i en låda på en vind. Den är säkert på bekväm räckhöjd utan en massa stolsklättrande också. Jag ser fram emot att få se hur det blev när du packat upp lådorna.

    SvaraRadera