24 februari 2011

Bubbelte och åderlåtning

Jag blir väldigt sällan arg, när jag blir arg håller det inte i sig speciellt länge.
Men ibland blir jag trött, igår blev jag trött på ikea. Äntligen skulle vi ta oss för att sätta upp mina garderobsdörrar.
Peter öppnar paketet och "Emma, borde det inte finnas gångjärn med i lådan?"
Går in på IKEAs hemsida.

Så ikväll efter jobbet blir det en ny sväng till IKEA och när jag ändå är där kan jag ju passa på att köpa mina muffinsformar där istället för på willys.
Hur man än gör så vinner IKEA. Så fort jag fått gångjärnen i min hand så kommer ju min IKEAtrötthet att ha gått över.
Igår var jag duktig och lämnade blod, fick en extra skraplott eftersom Droppen i Nordstan firar 10 år. 2 tia-lotter och en trisslott, total vinst 20:-
Sen var jag dum nog att springa till spårvagnen och höll på att svimma på kuppen. Fick sitta på hållplatsen vid vågmästareplatsen och vänta på att det skulle sluta vara mörkt framför ögonen.

När jag en varm dag i juni kom till Nashville så mötte Nathans mamma mig på flygplatsen. Vi gick på konstutställning, Chihuly. Han kan glas! Men det har inget med detta att göra.
Efteråt drack vi Bubble tea. Kallt sött te med mycket mjölk och stora tapiokapärlor i.
Planen är att jag och Rode ska försöka oss på detta på söndag när vi ska hålla oss vakna hela Oscarsgalan. Igår hittade jag tapiokapärlor! Nästa uppgift: hitta väldigt tjocka sugror.

4 kommentarer:

  1. Hej! Var drack du bubbelte nagonstans? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag drack bubbelte på ett litet cafe i ett konstnärsområde i Nashville.

      Radera
  2. hej vart fick du tag på bubble te :) ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ännu inte hittat bubbelte någonstans i sverige, men det går att köpa tapiokaprälor i asiatiska mataffärer. Tex den som ligger på Östra hamngatan i Göteborg, mitt emot Nordstan.

      Radera