28 februari 2013

Utnyttja dagen.

Igår lyckades jag med ett i det närmaste 100% utnyttjande av dagen.
Jag var på jobbet 07:10 och jobbade sen fram till 19:00, bara med ett kort avbrott för lunch med Emilia. När jag slutade mötte Peter mig utanför jobbet och vi gick upp till John Scotts pub där vi intog dagens kvällsmål under trevligt samtal med en gammal klasskamrat till Peter. Sen raka vägen hem och i säng.
Känns skönt att ha fått mycket gjort, tagit några avgörande beslut, ringt några viktiga samtal.

På vägen till lunch med Emilia hade himlen kommit närmre.



Och så har den stannat. Götaälvbron är inbäddad i dimma, på sina ställen närmar det sig känslan hos tjockan i Vi på Saltkråkan.

Men inne på John Scotts var stämningen avslappnat halvdunkel






Dom har verkligen lyckats med inredningen. Vi placerade oss i en skinnsoffa framför en stor bokhylla med massor av intressanta böcker. Inte för att vi hade tid att läsa något just igår, vi hade fullt upp med hamburgare och musslor. Men en annan gång kan jag tänka med att krypa upp med fötterna i soffan med något gott att dricka framför mig och läsa högt ur en biografi om Winston Churchill i skinnband eller något annat stämningsfullt.

Att läsa på offentliga platser har en alldeles speciell känsla. Att läsa högt ur en välskriven bok på en offentlig plats, det är nästan magiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar