2 februari 2013

Emma-dag

Peter lämnade huset tidigt, när jag vaknade nästa gång sken solen in genom fönstret och målade våren på väggen genom spetsgardinen. Huset var knäpptyst, inte ens fåglarna hördes.



Jag gick runt med kameran och njöt av att få vara hemma.



Tände i brasan, gjorde te.



Peter hade glömt agnet på tining i vasken så jag fick ägg och räkmacka till frukost. Vår gråryggade ekorre gjorde mig sällskap utanför köksfönstret.


Jag städade ut det sista av julen (förutom det där med att städa) julblommor, julgardiner och den röda duken är utbytt.

Sen hällde jag ut alla fröpåsarna på golvet och drömde om våren.



12 av sorterna kan sås redan i februari, det tar jag tag i nästa helg.

Nu är det romantiska dramat slut, elden i kaminen har slocknat och vedkorgen är tom. Dags att kavla upp ärmarna och se till att vi slipper frysa ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar