6 februari 2013

Dubbla känslor

Kan inte fatta att det bara är onsdag! Veckan hittills har känts nästan oändlig.

Men just den här veckan kan jag inte bestämma mig för om det är bra eller dåligt.
Bara onsdag betyder att det är ytterligare 2 dagar kvar till helgen.
Bara onsdag betyder också att det finns ytterligare 2 dagar kvar att få rätt på analysen, det finns fortfarande ett litet hopp om att jag kan bli klar i tid. Fick idag reda på vad nästa arbetsuppgift blir för min del och oavsett hur entusiastisk uppgiftslämnaren lät över just detta så kan jag inte uppbringa någon matchande glädje. Jag har 5 veckors tråkarbete framför mig, dessutom under hård tidspress "du får jobba övertid om du vill..."

Att det bara är onsdag innebär även att jag får ytterligare en kväll med Peter innan han åker till Värmland för att titta på svenska rallyt. Så ikväll känns onsdagskväll som fredagskväll och torsdag-fredag blir tunga bonusdagar.

Men övertid i februarimörkret förvandlas till lediga dagar i maj och när man tänker på dem så måste man le.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar